ملحوظة

كل المواد الموجودة فى هذه المدونة خاصة وحصرية للمدونة، حيث تم 
تسجيلها ومعالجة صوتها وتنقيتها إلكترونياً ورفعها بواسطة فريق عمل المدونة.

2016/03/06

ابريق الشاى - سيد الملاح

ابريق الشاى - سيد الملاح
 كلمات: صلاح جاهين | ألحان: إبراهيم رجب


 Mp3 Format - CD Quality - 4.72 MB





أنا أنا أنا أبريق الشاى ايدى كده ... بوزى كده أصب الشاى... و ارجع كده و اعرف برضه يا كتاكيت احكى حواديت كان فى واحد اتنين تلاتة ويا اربعة خمسة تاتا تاتا راحوا لعم على الحلوانى ....عايزين بسكوت بالشكولاتة الحلوانى يا أطفال فكر حبة و بعدين قال بسكوت بالشكولاتة مافيشى يمكن فى عند البقال البقال قال اشتروا سكرخدوا بفلوسكم كلها سكرأحلى شئ ف الدنيا السكر حتى اسألوا ابريق الشاى ابريق الشاى... ابريق الشاى أنا أنا أنا أبريق الشاى ايدى كده ... بوزى كده أصب الشاى... و ارجع كده و اعرف برضه يا كتاكيت احكى حواديت. ..كان يا ما كان قفطان لونه أحمر لابساه امورة اسمها مرمرلابساه امورة اسمها مرمر و قطط رومى و ديك فيومى و انا و انتم قاعدين نتنأور حاجة ظريفة و عال العال لكن فجأة حصل زلزال هى هاهاهاهازلزال.... زلزال اتاريه الفيل أبو زلومة عمال يرقص ف الأدغال جوة الأدغال الهنديةالفيل بيغنى أغنية و يقول أنا و انتى يا زلومتى نشبه سوا أبريق الشاى أبريق الشاى... أبريق الشاى أنا أنا أنا أبريق الشاى ايدى كده ... بوزى كده , أصب الشاى... و ارجع كده و اعرف برضه يا كتاكيت احكى حواديت ..........كان فى ف بلاد العجايب كان فى ف بلاد العجايب حفلة شاى لتلاتة حبايب الدبة و البوبى و النملة. و التعلب بره مالوش نايب التعلب قدامهم فات و ف ديله سبع لفات كل الحفلة قالو له يا تعلب ابعد عنا عشر ياردات تعلوبة قال :فيها لأخفيها و اقلب فناجيلها و كراسيها و عشان أغيظكم و أجننكم راح أخبى أبريق الشاى . كان ... ايه فى ... ايه واحد مزيكاتى و معاه صاحبه مألفاتىو غرقت بهم مركب عااااااااااااااااااااااااموا عاااااااااااااااااااااااااااموا عااااااااااااااااااااااااااموا عااااااااااااااااااااااامو لجزيرة القرصان زناتى الأتنين كانوا طول وعراض انما قصروا من الأمراض بقوا كده من الأمواج الصاقعة و السمك البلطي العضاض القرصان قال اقفوا كويس أأأأأحنا كده كويس ياله نخش عليه ونميس ونغني أبريق الشاي الغنوة دي مش عارفها ياله دلوقتي نألفها طب الف أنا أنا أنا أبريق الشاى ايدى كده ... بوزى كده , أصب الشاى... و ارجع كده و اعرف برضه يا كتاكيت احكى حواديت


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق